FAQ
Leverans & leverans
Vad är fraktkostnaden?
För frakt debiterar vi 77 kr.
Vad är leveranstiden för min beställning?
Alla beställningar som du gör hos oss skickas från vårt eget lager med PostNL. Vi har alla produkter i lager och kan leverera till dig redan nästa dag om du beställer före kl. 16:00. Vi skickar alla våra produkter i en snygg, lyxig kartong från Solution. Om du inte har fått ditt paket efter 48 timmar, kontakta oss på viaservice@solution-clothing.com! Beställningar som görs på lördagar och söndagar levereras på tisdagar. Beställningar utanför Nederländerna och Belgien levereras inom 5 arbetsdagar.
Kan jag få min beställning levererad till min arbetsplats?
När du beställer dina varor kan du ange vilken adress du vill att vi ska leverera paketet till. Det kan vara din hem- eller arbetsadress. Ange alltid ditt eget namn.
Kan jag fortfarande ändra min leverans- eller fakturaadress?
Du kan ändra dina uppgifter i din egen profil. Vi ber dig därför att meddela detta till kundtjänst via service@solution-clothing.com.
Jag bor i Belgien, kan jag beställa hos er?
Ja, vi levererar även till Belgien.
Vad händer om jag inte är hemma när leveransen sker?
Är du inte hemma vid leveranstillfället? Inga problem, ditt paket levereras igen nästa dag. Är du inte hemma då heller? Då levereras det till en upphämtningsplats i närheten.
Returer och byten
Hur kan jag returnera en köpt produkt?
Är din produkt inte som förväntat? Då kan du självklart returnera den. All information om returer hittar du under rubriken returpolicy längst ner på sidan.
Kan jag byta en köpt produkt?
Om du ändå vill ha en annan färg, storlek eller modell kan du alltid byta din produkt beroende på tillgänglighet. Tyvärr kan vi inte alltid garantera detta. Kontakta vår kundtjänst via service@solution-clothing.com så hjälper vi dig vidare.
Vad ska jag göra om produkten är skadad?
Har du fått din produkt, men är den defekt eller skadad? Då kan du returnera den. För säkerhets skull bör du alltid kontakta returavdelningen genom att skicka ett e-postmeddelande till service@solution-clothing.com.
Vad ska jag tänka på när jag returnerar varor?
Det är viktigt att (om möjligt) skicka tillbaka produkten i originalförpackningen i en ytterförpackning, frankerad tillräckligt och med fakturan bifogad. Naturligtvis får de returnerade produkterna inte ha använts eller tvättats och de måste ha alla eventuella etiketter och förpackningar kvar. Artiklarna får provas, men inte bäras. Skokartonger får inte användas som fraktkartonger och får därför inte förses med tejp eller klistermärken. Förvara inte artiklarna i ett rökigt utrymme eller i ett kök, eftersom artiklar med lukt inte accepteras som retur. Underkläder är av hygieniska skäl undantagna från returproceduren.
När kommer pengarna för min returnerade beställning att återbetalas?
När returförsändelsen kommer in behandlas den så snart som möjligt. Eventuella ersättningsartiklar skickas också så snart som möjligt. Om du får pengar tillbaka från oss behandlar vi återbetalningen inom 10 arbetsdagar. När pengarna finns på ditt konto beror på hur snabbt din bank hanterar återbetalningen.
Hur kan jag få en kupong?
I våra nyhetsbrev delar vi regelbundet ut en kupong. Denna kupong kan du använda för att få ytterligare rabatt på varan. Anmäl dig därför till vårt nyhetsbrev.