Returer
Steg 1: Skicka in returförfrågan:
- Skapa en returetikett via vårt returportal eller via denna länk https://solution-clothing.returnista.com/.
- Fyll i din e-postadress + ordernummer och logga in.
- Välj artiklarna med tillhörande returskäl ELLER byt din artikel till rätt storlek.
- Du kan få pengarna tillbaka eller välja ett presentkort + 10 %.
- Välj önskad transportör och betala för returetiketten.
- Ladda ner och skriv ut returetiketten och lämna paketet till en leveranspunkt hos den transportör du valt.
Steg 2: Packa din artikel:
- Packa artikeln noggrant, helst i originalförpackningen.
- Se till att artikeln är väl skyddad för att undvika skador under transporten.
- Klistra returetiketten tydligt synligt på kartongen.
Steg 3: Returnera:
- Lämna paketet till närmaste leveranspunkt.
- Spara det fraktbevis du får så att du kan spåra returförsändelsen.
Du kan av olika skäl välja att returnera (en del av) din beställning. Läs igenom denna sida noggrant för att undvika missförstånd och eventuella förseningar.
För returer är det viktigt att (om möjligt) skicka tillbaka produkten i originalförpackningen i en ytterförpackning (t.ex. originalkartong) med tillräcklig porto. Anmäl alltid din retur online till oss. Vårt lager har ingen avlämningsdisk, därför kan paketet inte lämnas personligen hos oss.
Spara också originalförpackningen och fakturan. Detta påskyndar hanteringen av din begäran.
För att vara säker på att din retur har kommit fram till oss rekommenderar vi dig också att spara ditt fraktbevis.
För att hjälpa både dig och miljön har vi en hållbar returpolicy. Returer kostar från 5,49 € (inom Nederländerna). Detta pris gäller för maximalt 3 artiklar. Vill du returnera fler än 3 artiklar? Då debiterar vi 1 € per extra artikel.
Varför denna strategi? Vi vill uppmuntra dig att handla medvetet och genomtänkt. Om du returnerar 1 eller 2 artiklar blir det billigare för dig. På så sätt sparar vi tillsammans på returkostnaderna och minskar vårt ekologiska fotavtryck. Kort sagt: en vinst för både dig och jorden!
Om en defekt eller felaktig produkt har levererats, betalar vi returkostnaderna till dig. Anser du att du har rätt till en returetikett? Ange detta i kommentarfältet när du registrerar din retur online. Artiklar kan returneras inom 14 arbetsdagar efter mottagandet.
Som mottagare av din returförsändelse ansvarar vi inte för skador på eller förlust av paketet under transporten. Spara det fraktbevis som du får från det företag som du skickar paketet med.
När returförsändelsen kommer in behandlas den så snart som möjligt. Eventuella ersättningsartiklar skickas också så snart som möjligt. Vi strävar efter att behandla din försändelse inom 10 arbetsdagar. Om du får pengar tillbaka från oss behandlar vi återbetalningen inom 10 arbetsdagar. När pengarna finns på ditt konto beror på hur snabbt din bank hanterar det.
Du har rätt att avbeställa din beställning inom 14 dagar efter mottagandet utan att ange någon anledning. Efter avbokningen har du ytterligare 14 dagar på dig att returnera din produkt. Du får då hela orderbeloppet inklusive fraktkostnader krediterat. Endast kostnaderna för retur frakt från ditt hem till webbutiken står du själv för. Dessa kostnader uppgår till cirka 7,25 per paket. För exakta priser, se din transportörs webbplats.
- Artiklar som mottagits för mer än 14 arbetsdagar sedan
- Artiklar vars försegling har brutits
- Artiklar som är använda, skadade eller ofullständiga
- Artiklar vars förpackning är skadad på grund av användning eller oförsiktig öppning av kartongen.
- Kuponger och licensnycklar
- Underkläder
Observera! Om 14 arbetsdagar har gått kan du inte längre returnera beställningen. Produkter som har skadats av dig eller visar tecken på användning kan inte bytas eller återbetalas.







